Cíle Jihlava vzdělává kulturou
Cíle z pohledu dětí a žáků:
• Na vlastní kůži: děti a žáci se učí a poznávají svět různými způsoby s využitím vizuálních, auditivních nebo kinestetických prostředků, v procesu učení uplatňují emocionální a sociální vnímání
• Má to smysl: děti a žáci si osvojují nástroje, prostředky a kompetence, díky kterým se stávají partnery v diskusi důležitých témat, ovlivňují své prostředí a přebírají za něj zodpovědnost a už v období školního vzdělávání jsou spolutvůrci světa
Cíle z pohledu kulturních aktérů:
• Umí prezentovat program tak, aby škola identifikovala jeho kvalitu v záplavě dalších nabídek.
• Umí vytvořit program, v němž maximálně využívá svých unikátních schopností, prostředků a know-how, a to takovým způsobem, jaký si sama škola nedokáže zajistit.
• Má dostatečné pedagogické/lektorské zázemí a zkušenosti, aby mohl být škole partnerem ve vzdělávání.
• Má vhodné časové, prostorové, finanční a personální podmínky pro vývoj a realizaci programů.
Cíle z pohledu učitelů a škol:
• Zná nabídku kulturních organizací a dokáže vyhodnotit kvalitní program.
• Vnímá přidanou hodnotu, kterou mu kulturně-vzdělávací program nabízí.
• Formuluje vzdělávací požadavky na program, dokáže jej propojit s vlastním ŠVP.
• Dokáže uzpůsobit výuku a rozvrh potřebám programu / vyčlení časové, finanční a personální kapacity výuka mimo budovu školy je integrální součást vzdělávacího procesu.